E-faktura och autogiro
Pappersfaktura
En fakturaavgift på 15kr tas ut för pappersfakturor. Fakturan skickas via vanlig post hem till dig. Syftet med fakturaavgiften är dels att täcka upp för de extrakostnader en pappersfaktura medför, samt för att av miljöhänsyn styra över så många fakturor som möjligt till elektronisk form.
För att undvika fakturaavgiften kan du antingen välja e-faktura, faktura via e-post eller autogirobetalning med avisering via e-postfaktura. Information om hur du går tillväga hittar du här nedan.
Fakturan är i formatet PDF och för att öppna den behöver du Adobe Acrobat Reader installerad på din dator. Många problem med att öppna eller skriva ut PDF-filer beror på att gamla versioner av programmet används så vi rekommenderar att du använder en ny version. Den är gratis och kan hämtas från https://www.adobe.com/se/acrobat/pdf-reader.html Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
E-faktura - för dig som har internetbank
Nu erbjuder vi dig som kund hos oss möjligheten att betala dina fakturor i elektronisk form – direkt i din Internetbank. Det är både snabbare och enklare för dig, dessutom är det bra för miljön. Om du vill ha e-faktura från Helsinge Net Ovanåker AB, gå in och anmäl detta i din Internetbank.
Fakturor från bolag du lagt upp för betalning via e-faktura hittar du när du loggar in på din Internetbank. Uppgifter som belopp, OCR-nummer och betalningsdatum är ifyllda i förväg. En snabb kontroll och ett godkännande så är du klar.
Autogiro
Med denna tjänst sköts fakturabetalningen med automatik av din bank. Pengarna når Helsinge Net Ovanåker exakt på förfallodagen. Det enda du behöver se till är att det finns pengar på ditt konto.
Om du vill aktivera autogirodragningar på fakturor från oss så lägger du själv till detta i din internetbank.
Observera att om du väljer autogiro så skickas ändå en kopia på pappersfakturan till dig och en faktureringsavgift på 15 kr tillkommer. För att undvika denna kostnad kan du välja att få fakturakopian skickad via e-post.
- Vid nytecknande av ett abonnemang kan du ange detta och din e-postadress på avtalet vi skickar ut.
- Om du är befintlig kund som ändrar betalningsmetod till autogiro och vill ha fakturakopian via e-post behöver du meddela oss om detta och samtidigt uppge din e-postadress. Du kan lämna informationen genom att skicka ett mail till info@helsingenetovanaker.se eller genom att kontakta vår kundtjänst på 0271-574 30.
Senast uppdaterad